Kundeservice Lydbokforlaget

På denne siden finner du svar på de mest vanlige spørsmålene rundt kjøp og bruk av lydfiler. Finner du ikke svar på dine spørsmål, eller har behov for å komme i kontakt med oss, benytt kontaktskjemaet nederst på siden.
 

Betaling

Vi tillater bare betaling med kredittkort (Visa og Mastercard) og Vipps.

Når du bruker kredittkortet taster du inn ditt kredittkortnummer, utløpsdatoen og en verifiseringskode, som er 3 siffer du finner bakpå kortet ditt. Ved kortbetaling tilkommer ingen ekstra gebyrer. Når du betaler vil det bli kontrollert om kortet ditt er ekte og om det er dekning på kortet. Hvis dette er i orden trekkes handlebeløpet fra din konto. 

Om du ønsker å betale med Vipps velger du det som betalingsløsning når du skal betale i kassen. Du må ha Vipps-appen installert på din smarttelefon og du blir bedt om å oppgi mobilnummer og epost.

Når du handler kan du velge å lagre dine kortopplysninger til neste handel. All kommunikasjon mellom deg og betalingstilbyder blir kryptert og kan ikke fanges opp av tredjepart. Alle kortopplysninger lagres hos vår betalingstilbyder DIBS. Ingen av dine kortopplysninger lagres derfor i vårt system. Det kreves ikke CSV eller annen verifiseringskode ved neste handel når kortinformasjonen er lagret.

OBS! Hvis du velger å lagre kortopplysningene bør du for sikkerhets skyld alltid logge ut etter kjøp.  

Det er trygt å handle hos Lydbokforlaget

Ditt passord
Om du bruker en datamaskin andre har tilgang til, for eksempel på et lærested, biblioteket eller jobben, må du huske på å logge av når du er ferdig med å bruke siden. Ikke del passordet ditt med andre. Når du lager eller endrer passordet ditt anbefaler vi at du bruker minst 8 tegn og en kombinasjon av tall og bokstaver. Bytt gjerne passord jevnlig.
 
Sikkerhet ved kjøp 
Du kan velge å lagre dine kredittkortopplysninger. Da kreves det ikke CSV eller annen verifiseringskode ved neste handel.
OBS! Hvis du velger å lagre kortopplysningene bør du for sikkerhets skyld alltid logge ut etter kjøp.

Som kunde kan du være trygg på at dine kundeopplysninger blir oppbevart sikkert og ikke blir misbrukt.

Lydbokforlaget selger ikke kundeopplysninger videre til andre. Opplysningene du gir oss blir bare brukt for å sende varer til deg, eller for å kontakte deg om dine bestillinger og innbetalinger.

Du kan selv endre kundeopplysningene dine på våre nettsider ved å logge deg på «min konto».
 

Hvordan kjøpe lydbøker

  1. Finn lydboken du vil kjøpe via søk på tittel eller forfatter, eller ved å lete frem ønsket lydbok via menyen.
  2. Trykk «Legg i handlekurv».
  3. Når du er ferdig med å handle, klikker du på “handlevogn”-ikonet øverst til høyre. Her velger du “Se handlekurv”, eller “Gå til kassen”
  4. Fyll ut all nødvendig informasjon og gjennomfør betalingen med ditt betalingskort eller Vipps.

Uansett hvor du vil lytte til lydfilene dine, kan du gjennomføre kjøpet på Lydbokforlagets nettsider.

Når du har betalt for en lydfil, vil du umiddelbart motta en e-post fra Lydbokforlaget med en lenke du kan klikke på for å laste ned lydfilen.

Du finner den samme lenken ved å logge deg inn på «Min konto» på Lydbokforlagets nettsider, og klikke på «Mine lydfiler».

Hvordan lytte på lydboken?

Du kan høre dine kjøpte lydbøker i Fabel-appen:
1.    Trykk her for å laste ned Fabel-appen til din mobil.
2.    Åpne appen.
3.    Inne i appen kobler du den sammen med Lydbokforlaget-kontoen din.
4.    Finn boka du vil høre, og lytt i vei.

Her finner du en steg-for-steg-guide som hjelper deg med å koble sammen kontoene dine, med svar på alt du lurer på.

Alle nye lydbøker du kjøper fra Lydbokforlaget.no vil automatisk legge seg blant de kjøpte bøkene i Fabel-appen din, og du trenger ikke ha Fabel-abonnement for å bruke appen til å høre kjøpte bøker. 

Grunnen til at Lydbok-appen er lagt ned, er at appen er gammel, og ikke lenger fungerer optimalt. Vi vil at du skal ha en best mulig opplevelse når du hører lydbøker, og i Fabel-appen finner du gode og brukervennlige funksjoner som gir deg en god lytteopplevelse. 

Ta kontakt med kundeservice på kontakt@lydbokforlaget.no hvis du har problemer med å koble sammen kontoene eller har andre spørsmål.

 

Angrerett og vannmerking av lydfiler

Lydfilene er ikke kopibeskyttet.

Grunnen er at du skal kunne laste ned og lytte til lydfilene i lydbok-appen, på smarttelefoner, nettbrett, iPod og alle typer MP3-spillere, og dessuten laste den ned til datamaskinen. Du har lov til å ta kopier, legge lydboka over på ulike spillere etc, men bare til privat bruk. 

All annen kopiering og spredning av filene er forbudt. Utleie, offentlig framføring og kringkasting kan kun skje i henhold til lov og etter skriftlig avtale med utgiver. 

OBS! lydfilene blir vannmerket!

Ved nedlastning stemples lydfilene med et digitalt vannmerke. Digital vannmerking brukes for å verne opphavsrettslig beskyttet materiale mot ulovlig bruk. Vannmerket viser at lydfilene som man har lastet ned tilhører den som har kjøpt produktet. Dersom disse filene blir distribuert på ulovlig måte kan de spores tilbake til kjøper og man kan bli gjort ansvarlig for dette. Det er kjøpers ansvar at lydboka ikke benyttes annet enn privat. Vannmerket består av ikke hørbar informasjon i lydfilene. Det påvirker ikke filformatet og kompliserer ikke nedlastning eller bruk av lydfilene.

Ved kjøp av lydfiler kan kjøpet heves hvis du ikke har lastet ned filene. Det betyr at filene kan pakkes og klargjøres for nedlastning, men idet nedlastningen startes er filene å betrakte som åpnet og angrefristen oppheves.

>> Se også kjøpsbetingelser

Leveringsbetingelser

Ved kjøp av Lydfiler er det ingen leveringstid. Umiddelbart etter at betalingen er gjennomført vil du få tilsendt en nedlastingslenke til din e-postadresse. Ved å trykke på lenken kommer du til en side hvor du kan starte nedlastningen av lydboka umiddelbart.

Angrerett og reklamasjon

  • Angrerett ved kjøp av lydfiler: kjøpet heves hvis du ikke har lastet ned filene. Det betyr at filene kan pakkes og klargjøres for nedlastning, men idet nedlastningen startes er filene å betrakte som åpnet og angrefristen oppheves.
  • Reklamasjon: er det feil eller mangler på varen du har kjøpt, send oss en e-post med en kort beskrivelse om hva som er feil og når du kjøpte varen.

Kontakt